• DERGİ
  • SİNEMA
  • GEZİ
  • BİYOGRAFİ
  • ANALİZ
  • TARİH
YAZARLARIMIZ
necdet meşe
necdet meşe
KİRLİ STK′LAR - II
osman koca
osman koca
İFTARİYELİK
fehmi yakut
fehmi yakut
DİYALOG ZEHİRLENMESİ
kaniye ayer
kaniye ayer
KENDİNE İNANMALI, BAKUGAN’INA GÜVENMELİSİN!
cengiz cantürk
cengiz cantürk
İDRİS-İ BİTLİSİ
abit yaşaroğlu
abit yaşaroğlu
SİYONİZM VE GEMİLER
hamit hatipoğlu
hamit hatipoğlu
KATSAYI KARARINA DAİR
hüseyin kerim ece
hüseyin kerim ece
SÜKUTUN DİLİ
mehmet horasan
mehmet horasan
CUMA GÜNLERİ İMAMLARA ÖZGÜRLÜK
alim daşpınar
alim daşpınar
GIDA SAVAŞI - II
metin ünlü
metin ünlü
GÜLÜMSÜYORUM
GENÇ KALEMLER
tuğba sevim
HADİ AĞLA BİRAZ
tuğba sevimesma pınar kavalcı  kübra şenalaynur malkoç hilal yılmaz kübra kuruner neslihan arviş
ALINTI YAZILAR
hüseyin akın
Zor zamanda konuşmak
Bookmark and Share Bu yazi 30 defa okunmustur.

Hayat kurtarmak için işlenmiş gıdalardaki tuzu azaltın
04.03.2010 / Zaman
İşlenmiş gıdalardaki tuzu azaltmak felç ve kalp krizlerini önleyebiliyor. Böylece sağlık harcamalarında milyarlarca dolar tasarruf edilebilir.

Stanford Üniversitesi Tıp Okulu ′ndan araştırmacılar, gıda endüstrisinin işlenmiş gıdalardaki tuz oranını azaltmak için gönüllü olarak çaba göstermeleri gerektiğini açıkladılar. Annals of Internal Medicine isimli dergide yayınlanan çalışmada, araştırmacılar 40-85 yaş arasındaki insanlarda azaltılmış sodyum alımının etkilerini taklit eden bilgisayar destekli model geliştirdiler.

Araştırmacılar, tuz azaltma kampanyasında ortak endüstri çabasıyla tuz tüketiminde yüzde 9,5′luk bir azalma olabileceğini tahmin ediyorlar. Kan basıncındaki çok küçük düşüşlerin bile kardiyovasküler hastalıklara bağlı ölümleri önemli ölçüde azalttığını söyleyen araştırmacılar, kalp hastalığından etkilenen insanların çok fazla olduğunu açıkladılar.

Araştırmacıların hesaplamalarına göre, sadece Amerika′da 513 bin 885 kişi ölümcül felç riskinden kurtulabilecek ve diğer 480 bin 358 kişi de azaltılmış tuz kampanyasının sonucu olarak kalp krizlerinden etkilenmeyecek.




Etiketler

  Yorumlar
+ Yorum ekle
Henüz hiç yorum yapılmamış.